TAG Heuer

TAG Heuer

Κανονισμοί: 2017

Για το 2017 έχουμε σημαντικές αλλαγές στους κανονισμούς της F1 που αλλάζουν δραματικά την εμφάνιση των αυτοκινήτων, σε πιο πλατιά και ταχύτερα. Με τη βοήθεια των σχεδίων από τον τεχνικό εικονογράφο Giorgio Piola, θα ρίξουμε μια ματιά στα μονοθέσια.
Η εναέρια παραπάνω σύγκριση τονίζει τους βασικούς τομείς της αλλαγής. Ξεκινώντας από μπροστά, το ρύγχος του αυτοκινήτου (1) είναι μεγαλύτερο κατά 20 εκατοστά από το 2016, ενώ το πλάτος της εμπρός πτέρυγας αυξάνεται από 165 εκατοστά στα 180 εκατοστά. Ωστόσο, το νέο σχήμα Δέλτα του φτερού σημαίνει ότι η απόσταση μεταξύ του μπροστινού ελαστικού και της τελικής πλάκας (2) παραμένει αμετάβλητη, όπως και το μέγεθος της τελικής πλάκας.
Τα ελαστικά είναι φαρδύτερα, με πλάτος πέλματος από τα 24,5 στα 30 εκατοστά στο μπροστινό (3) και από 32.5 στα 40 στα πίσω (8). Αυτό από μόνο του αναμένεται να κάνει τα αυτοκίνητα γύρω στα τρία δευτερόλεπτα ανά γύρο ταχύτερα. Εν τω μεταξύ, το συνολικό πλάτος του αυτοκινήτου αυξάνεται από τα 140 εκατοστά στα 180 εκατοστά.
Οι περιορισμοί στην επιφάνεια του δαπέδου σημαίνει ότι πίσω από το μπροστινό μέρος του πιλοτηρίου (5) το αυτοκίνητο δεν μπορεί να είναι το μέγιστο των 180 εκατοστών πλάτος σε όλο το μήκος του (6), έτσι πρέπει να υπάρχει μια περικοπή σε κάποιο σημείο (7). Μια άλλη πρόταση προβλέπει ένα ελάχιστο πλάτος του σώματος 160 εκατοστών σε όλα τα σημεία, που σημαίνει ότι η περικοπή δεν μπορεί να είναι πάνω από 10 εκατοστά βάθος σε κάθε πλευρά. Τέλος, η πίσω πτέρυγα (9) είναι φαρδύτερη – από τα 80 εκατοστά στα 95 εκατοστά.
image1.img.2048.medium (1)
Κοιτάζοντας τα μονοθέσια του ’16 και του ’17 από μπροστά, μπορούμε να δούμε ότι η πίσω πτέρυγα είναι όχι μόνο φαρδύτερη, αλλά και χαμηλότερη. Το παραπάνω σχέδιο επισημαίνει επίσης την αύξηση του πλάτους των ελαστικών (2), του ίδιου του αυτοκινήτου (3), και του μπροστινού φτερού (4).
image1.img.2048.medium (2)
Μια παρόμοια σύγκριση από το πίσω μέρος των αυτοκινήτων και πάλι ότι η χαμηλότερη και φαρδύτερη πίσω πτέρυγα (1/2) και τα φαρδύτερα πίσω ελαστικά. Μας δείχνει επίσης μια άλλη αλλαγή: την αύξηση του επιτρεπόμενου ύψους του πίσω διαχύτη, από τα 12,5 στα 22 εκατοστά.
image1.img.2048.medium (3)
Δεν είναι μόνο το ύψος του πίσω διαχύτη που είναι διαφορετικό. Πιο σημαντικά, φαίνεται από την πλαινή σύγκριση, ότι αντί να ξεκινήσει από τον πίσω άξονα, ο διαχύτης ξεκινά 33 εκατοστά μπροστά του (6). Με το ρύγχος (1) και το μπροστινό φτερό (2), αυτό το σχέδιο δείχνει επίσης την επιστροφή των μεγάλων πτερυγίων στροφής (3) μεταξύ των εμπρός ελαστικών και των sidepods, καθώς και τη μεγαλύτερη πίσω αεροτομή (5) με τη μεγαλύτερη προεξοχή, η οποία θα συμβάλει στην ενίσχυση του ground effect.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.